tisdag 18 december 2007

Kung Vinter

Har ni läst Olles skidor? Den är ju bara helt underbar! Nu var det någon månad sedan jag läste den för sonen, men i morse kallade han ivrigt på mig ifrån vardagsrummet. Han satt uppkrupen i sin egen lilla blåa fåtölj och tittade ut genom fönstret och sade: -Titta mor! Fajbjoj Jimfjost har varit här i natt! Titta vad snyggt!

Det var så vackert i dag att det inte går att återge i ord. Det är bra vackert när det är 20 minusgrader, dimma och rimfrost.

Förresten var det lite kyligt inne i morse. Jag kände att jag nog frös om fötterna. Sonen uttryckte det så här: - Mor, ge mig filten. Jag fryser om mig.
Vår gårdsplan

Utsikt genom köksfönstret

Vinrankan utanför vardagsrummet

Dimman över Sjöbotten


2 kommentarer:

Annelie sa...

Hej Frida! Den ena bloggen leder till en annan o vips ...så hitta jag till dig! Grattis till nya tillskottet i familjen Park- såå söt! Själva fick vi en liten tjej för 6 veckor sen, helt underbar!
Ha en riktigt God Jul o hoppas vi träffar på varandra snart nån gång. Kramar Annelie, Daniel o Svea Swärd.

Anonym sa...

Det är inte utan att man längtar en del till gamla Sverige när man ser dina förträffliga vinterbilder. Vi har tyvärr ingen snö här, och med den globala uppvärmningen på gång lär det väl inte inträffa inom överskådlig framtid heller... Önskar hursomhaver en god fortsättning på det nya året!

Holm