fredag 16 oktober 2009

intermezzo?

Jag har alltid varit en flitig skrivare. Jag bearbetar mycket i livet genom att skriva ner det. Ofta läser jag igenom det - och inte bara en gång. Nu har jag hamnat i ett skede i livet då jag inte kan skriva. Egenligen är det en sanning med modifikation. Jag kan inte skriva på min blogg, eftersom jag inte är den enda som läser den. Jag står vid ett vägskäl och innan jag bestämt mig för nästa steg kan jag inte skriva om det. Mitt liv innefattar så många människor och mina val påverkar även deras liv. Både de små och de stora valen ger ringar på vattnet som man ibland inte kan förutse.

Livet handlar om prioriteringar och val. Vilka prioriteringar man har avgör vilka beslut man fattar. Prioriteringarna är i sig ett resultat av val man gör i livet. Jaha, det där blev rörigt. Hur som helst. Det handlar om att veta vilka val man fattar och på vilka grunder. Vad är det som är viktigt egentligen? Vad är det som betyder ngt och vad betyder mest? När flera saker som betyder mycket krockar måste man prioritera vad som är viktigast. Där är jag nu.

Och det är faktiskt inte så svårt. Jag vet vad som är viktigast i livet. Beslutet är så gott som fattat. Nu är det bara hur och när kvar.

Inga kommentarer: