tisdag 21 oktober 2008

Nu var det dags

Det var dags att bli lite rosa.

För övrigt håller vikten i sig. Jag har inte soppat något mer efter de inledande två veckorna, men en fortsättning på eländet (med fantastiskt resultat) väntas till första veckan i november (då min tenta är över).

Har ni lagt märke till höstvädret? Det som hittills har varit så strålande, med hög klar luft och färgsprakande träd och buskar har nu övergått till kala träd med enstaka löv, ilande vindar och plöjda bruna åkrar.... Så passande.

Jag längtar för övrigt efter jul. I år ska jag slå på stort. Vi ska nämligen inte röra oss ur fläcken, mer än till en kusinträff på annandagen. Välkomna ni som vill hälsa på!! Ring och boka tid, alla är välkomna. Bara tanken på att få vara hemma mer än några få timmar i sträck över jul ger mig lugn-och-ro-känslor. Måste nog gå och sätta på SCC:S julskiva lite grann.

Uppsatsen är färdig och lämnas in i lärarens fack i kväll. Nu återstår "bara" tentan. :)

Allt gott!!

2 kommentarer:

Overthere sa...

Du är ju helt otrolig som pluggar och har sjuka barn att ta hand om!!! Imponrad! Men du är ju en smart tjej också :-).

Härligt att få vara hemma i jul. i får besök veckan innan och de stannar över jul och nyår. Roligt.

Många många kramar från Giggi (som saknar dig väldigt mycket)

lillamamman sa...

Skönt att uppsatsen är klar. Själv sitter jag med en inlupp i filosofin som ska in helst imorgon, eviga gruppdiskussioner i samma ämne samt ett gäng tentor kvar innan jag kan ta lov. Fast jag gör som du - tänker också jula ordentligt i år ... =)