måndag 16 februari 2009

Här och nu

När världsekonomin rasar och arbetslösheten stiger
är jag ändå trygg
Hela mitt inre andas frid
även om min hjärna vill stressa och oroa sig
Förändringar är jobbiga och kanske oönskade
men leder vidare
Livet är inte en Piston Cup-tävling
det är en färd offroad a la Paris-Dakar
Bakom varje berg, kulle, dal, sänka eller storm
finns något nytt att upptäcka och uppleva
medan man reser framåt, mot målet
Konsten är att inte gasa förbi livets märkvärdigheter
konsten är att leva livet till fullo
inte där och då
inte om bara
till fullo här och nu
Om det än stormar och viner så jag inte hör din röst
känner jag ändå din hand i min
Om jag än snubblar, ramlar och slår mig
reser du mig upp och stöttar mig om ryggen
Om jag än går vilse i dimma och kaos
går du med mig
du lämnar mig inte
du är här

Inga kommentarer: