torsdag 6 augusti 2009

Internet is in tha house!!!

Äntligen kan man kommincera med omvärlden utan att smita iväg en liten kort stund till makens jobb. Har både saknat och inte saknat nätet. Jag har saknat att läsa mina bloggvänners bloggar och faktiskt har jag saknat att skriva på min egen. Det har hänt så mycket i sommar så det är inte klokt.

Vi börjar med dagens nyhet: Idag började jag på nya jobbet - kristen skola inom pendelavstånd. Perfekt, om man nu tycker att det är perfekt att tåget går strax efter 6 på morgonen. Så nu ska jag pröva på att vara morgonpigg ett år eller två... Eller tre. Det återstår ju att se.

För övrigt är jag grymt sugen att börja forska, men jag får ge mig till tåls minst två läsår innan jag söker vidare. Hur detta mirakel kunde inträffa beror på att jag trivdes innerligt väl med att skriva examensarbete. Nu var det bara en uppsats på en halv termin, dvs ca 60 sidor. Men dels, gick det över all förväntan och dels var det oerhört givande och lärorikt att forska - framförallt eftersom mitt ämne intresserade mig väldiga. Att vara förälder i skolan, framförallt om man har ett barn med särskilda behov är jätteintressant och en fråga med stor bredd.

I och med att jag har börjat arbeta ska nu mitt senaste barn skolas in på förskola nästa onsdag. Mitt hjärta går sönder. Oh så svårt. Hon kommer säkert att få det jättebra, hon är så trygg, så social, utåtriktad och nyfiken. Men det är ju MITT barn, och jag vill vara med henne jämt. Därför känns det gott att jag kommer vara ledig på fredagar. Mina tidiga mornar innebär också korta dagar på dagis, maken lämnar vid 8.30 ca. Gud har omsorg om mina barn!

På lördag ska jag kultivera mig - då blir det Mozarts Trollflöjten i Dalhalla. http://www.dalhalla.se/ Maen kör följespot och jag sitter brevid med kikare. Ni som inte besökt Dalhalla måste, det är fantastiskt!!

God natt

4 kommentarer:

Joplin sa...

Hej Frida! Vad kul att du är tillbaka på bloggen. Jag har tittat in lite då och då i hopp om att höra hur ni har det. Grattis till det nya jobbet! Hoppas allt är bra med hela familjen! Kram

pappan H sa...

Kommincera? Maen? Det går lite fort ibland förstår jag. Lycka till med nya jobbet.

Frida sa...

Tack Jennie! Vad roligt att du läser!!

Pappa, ja, som Fredrik Lindström skulle ha sagt: om man förstår vad det står, har man inte skrivit fel. Men det är ju han det. Vad gäller mina förargliga stavfel beror dessa på att jag inte har tid att sitta vid datorn längre än några få minuter i taget. Till skillnad från? :-)

Anonym sa...

Vad skönt med Internet för er! Segt att vara utan, men även nyttigt att fasta från den digitala overkligheten.

Hälsa familjen, och njut av Dalhalla.

Tove