söndag 30 augusti 2009

söndag eftermiddag

Jag är trött. Trött, trött och trött. Vad gör jag, arbetar jag hårt, tränar som en galning eller renoverar hus? Nej, jag har börjat nytt jobb och hjärnan arbetar för högtryck. Minst sagt. I morgon börjar arbetet igen och jag ska vara ärlig - jag bävar. Men inför kommande vecka har jag fått guldtips av min goda vän Annsofie. Vad skulle jag göra utan henne. Nu ska här prioriteras och onödigheter ska fasas ut ur hjärnan. Mitt problem just nu är att jag är så engagerad i allt i skolan och det håller inte i längden. Så denna vecka ska här fokuseras på mina underbara elever. Målet med det här året är att de ska få ett år där de känner att de få lyckas, självförtroendet får växa och de får känna sig trygga och älskade. En oas! En ooooooaaaaaas, från allt negativt och svårt som så många barn har i sin vardag. Så nu är det bara att kavla upp armarna och köra hårt. Jag är ledsen, men denna vecka får styrdokumenten vänta till förmån för relationer. Inte vet jag om det kommer vara mindre tröttsamt, men ack så mycket viktigare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter så klokt!! A-S är en vis kvinna!! Lycka till :)