tisdag 3 mars 2009

Arg och tacksam

Arg är jag för att min dotter hittade en röd tuschpenna som hon målade med på hela sig själv och hela min fina linneduk som jag fick som bröllopsgåva . Men det är ju världsligt. :-) Nu är duken i tvättmaskinen och dottern sover. Bra så.

Tacksam är jag för mina underbara föräldrar som alltid ställer upp. De är mina bästa vänner! tack lilla mamma att du bodde här och tog hand om mina barn medan jag pluggade!

Tacksam är jag även för mina fina, underbara, harmoniska barn som är så härliga att vara med. Idag har vi lekt hela förmiddagen. Leken kretsar kring McQueen och Lovisa är i allra högsta grad delaktig. Hon är en fena på bilar och vet precis vad bilarna i McQueen heter. Innan lunch blev Elias minst sagt lite ledsen och besviken att jag var tvungen att sluta leka och istället laga mat. Då går Lovisa fram och lägger armarna om honom och klappar honom på huvudet sakta och lutar sin lilla kind mot hans. Inte bara en gång, utan om och om igen, tills han slutat gråta. Då skiner hon upp och kommer och säger: Titta, mamma! Som för att visa vad glad hon gjort honom. Det värmde mitt lilla hjärta.

Åååå vad rik jag är!

1 kommentar:

Makena sa...

ÅHHH så sött att Lovisa kunde trösta storebror! Helt underbart! :)