torsdag 22 november 2007

Flytta

Hej!
Vet ni hur befriande det kan kännas att ha flyttat? Just den känslan längtar jag efter nu. För at the moment känns flytten mest som en stenbörda utan dess like. Tänk vad härligt det ska bli att få börja om på ett nytt ställe! En ny chans att få ordning och reda. Nya bekantskaper (och gamla, vi behåller ju MINST en fot i var i Leksand), nya utsikter (genom lägenhetens fönster), nyrenoverade golv, väggar och nya vitvaror. Jag kan bli lyrisk för mindre. Maken får dryga två km till jobbet i stället för fem mil. Han kan till och med äta lunch hemma när han glömmer matlådan (det kommer vi spara pengar på!). Min man kommer inte behöva kliva upp fem på morgonen, han kan till och med utnyttja sin flextid om något av våra vackra barn haft nattaktiviteter för sig.
Det är bara ett lite aber. För att komma dit och bo där måste man ta med sig diverse saker härifrån. Då måste man först bestämma sig för vad som ska med och vad som ska slängas. Sedan ska det som ska slängas - slängas. Och det som ska med ska sorteras och läggas i rätt kartong. Nämnde jag att jag har två barn varav ett är nyfött och det andra är i lite lagom ålder för att motarbeta det mesta för tillfället? Nämnde jag att min man är hemifrån 12 timmar per dygn? Jag kanske gjorde det. Nämnde jag att flyttlasset går om fyra veckor. Men å andra sidan har jag ju lärt mig profylaxandning. Så överlever det gör jag nog. KRAM

Inga kommentarer: