fredag 23 november 2007

Spontanitet

Daniel arbetar som bekant på en redovisningsbyrå (känd från radio och tidningar). Nyligen har de gått över till ett nytt datasystem med diverse driftstörningar som följd. En kollega till maken har slitit som en galning med att förstå sig på det nya oslagbart smarta programmet. När hon totalt slut tog en kort paus för lunch uttryckte hon sin frustration för sina kollegor genom att säga att hon skulle behöva boxa ur sig all ilska. Min make som dittills hade en seg dag fick ett spontant infall under måltiden och tog sig en promenad. Till stadium. Och köpte sig ett par boxhandskar. Och en boxboll. Innan den stackars kollegan anlände till sitt kontor hade han skrivat upp boxbollen i taket och placerat boxhandskarna på hennes skrivbord. Behöver jag nämna att det blev succé? Min man är väldigt omtyckt bland damerna på sitt jobb. Det förstår jag. Vad prylarna kostade? Blott femhundra spänn. Och jag fick se en ny sida hos min man. Impulsköp. För en inte alltför billig penning. Det tyckte jag var kul.

1 kommentar:

Makena sa...

Helvillt ju :lol: Och lite galet ;)Härligt med så spontana människor :D