fredag 5 december 2008

Uppdateringar

* Lovisa springer runt här hela dagarna och välter och häller ut allt hon kan komma på. Det är en illa rolig lek. Tydligen. Hon har avancerat en nivå i höjd nu och jag måste vara på min vakt hela tiden. Hennes favoritsysselsättning är att klättra upp på soffans ryggstöd och vidare upp på fönsterbrädan. Spännande.

* Elias dagis tycker att det är god pedagogik att låta barnen rita på stenciler med Pokémon.

* Elias dagis ska snart bjuda in till lussefirande. Så mina dagar består av trevliga små inslag där sonen går runt för sig själv och sjunger tipp, tapp, tippetippetipptapp. Och andra godbitar som pepparkaksgubbarna, tomten i ett hus vid skogens slut, bockarna bruse (vet inte om de ingår i lusserepertoaren), sakta lucia (observera uttalet) och andra musikaliska trevligheter. Om vi är väldigt ambitiösa kan det hända att mamman spelar piano till. Då gör Lovisa också det. Det är lite nyskapande jazz sådär.

* I övrigt har Eli en adventskalender med McQueen på som han ääääälskar att öppna varje morgon efter sedvanligt räknande till vilken dag i december man kommit till. Ska bli spännande att se hur det går efter tolv, vilket är den siffra han nu kan räkna till. Jag blir riktigt avundsjuk för chokladen luktar så gott!

* Lovisa har efter tragglande i femminutersmetoden funnit sig väl tillrätta och somnar nu utan några större bryderier och sover sedan hela natten. Helt plötsligt har mamman och pappan ett liv igen. Jag har dessutom till min förvåning upptäckt att det finns en pappa. Det var ett tag sedan jag såg honom... känns det som. Det var ju trevligt. Hej, hej!

Ja, det var lite uppdateringar. Återkommer med mer djuplodande saker... om några år.

KRAM

5 kommentarer:

Linus sa...

Haha - kul det där sista.
Ja, det betyder väldigt mycket när barnen somnar i tid.
Igår la jag tjejerna vid sju, gav Harry välling vid tjugo i åtta, sen la jag han i sängen och hörde inte ett ljud mer från honom (förutom i morse, då...).

Det är gott!

Frida sa...

MYCKET gott!! Det förtjänar ni tycker jag!

pappan H sa...

Vilken pappa har du upptäckt? Längtar till jul och alla mina barn och barnbarn.

Makena sa...

Ja det är inte lätt när man inte får sova...skönt att det funkar nu! Vi har också just avvänt Liva från att amma nattetid för andra gången och nu sover hon hela natten!:) Vi kör dock inte med 5-mintersmetoden...gillar personligen inte den.

Kram!

lillamamman sa...

Hello!
Uppdatering, tack!
Vill se fler pics!
Julpics!