måndag 29 december 2008

Signade juletid!

Ida, Samuel, Farfar Sven och Elsa, Simon

Dan före dopparedan

Farmors matsalsmöbel

Farmors koffert

Liten prinsessa

Maken ska fota så man får vänta på maten...
Nötstek i lergyta med ratatouille, potatiskgratäng och sås.
Det var vår julmat.
Efter krubbgudstjänsten i Kristine kyrka blev det julklappsutdelning.

Ännu fler McQueenbilar

På juldagen kom mormor och morfar.
Lovisa från en hund som skäller och hoppar!
Hej då mormor och morfar!! Tack för allt!

Trumset till Eli. Ja, vi bor i lägenhet.

McQueenbana till Eli.


Julklappar och god mat i mängder hos farmor.

Lovisa i fina kläder från moster på sin nya lila bil.

Morbror och moster på besök.
Här sjunger vi Lips! Jag vann :-)

Jana och Febe!


Harry!

Rakel med döttrar!

Far och son


Trött och nöjd

5 kommentarer:

Anna sa...

Vilka fina kort! :) Vilken mysig jul ni haft! I vårat hem har det inte varit nån julstämning alls. Min syster kommer strax över och hänger med Elsa och jag ska städa till tusen! Nu ska det minsann bli mysigt! Ett sånt där trumset skulle förresten Samuel också vilja ha. Han kommer bli avis ;) Tack för alla kommentarer du skrivit på min blogg. Har varit lite dålig att svara, men jag läser och blir glad! Hoppas ni har det bra nu i mellandagarna! KRAMAR!

Makena sa...

Kul att få se er jul och alla släktingar...och ett och annat AHA blev det då...;-)

Kram!

Anonym sa...

vad härligt ni verkar ha haft det, ville bara säga att din blogg e så mysig, läser den ibland :)
kram emy

Anonym sa...

Frida

Ser ut som ni haft en trevlig jul.

Tänkte svara på dina kommentarer på din egen blogg:

Angående jultraditioner: Jag skall inte säga att det är enkelt. En högtid som julen är ju nästan uteslutande en samling traditioner. Och att fira jul med andra traditioner än de egna leder till att det i princip inte blir jul alls. Men. Jag har tvingats inse att eftersom jag bor i Australien och är gift med en australiensiska kommer våra jular här till största delen vara enligt den australiensiska traditionen. Och det är inte så mycket jag kan göra åt det. Bara gilla läget. Det viktigaste med julen är ju trots allt att vi firar Jesu födelse, och att jag får fira med Emma. De svenska traditionerna kommer nog därefter…

Angående proportionalitet: Har inte helt klart för mig vad jag tycker. Som zionist stöder jag Israel och Israels rätt att existera inom säkra gränser. Sen gillar jag inte alltid allt staten Israel gör. Men, proportionaliteten skall nog ses i relation till målet för anfallet. Målet för de israeliska angreppen torde vara att få slut på raketattackerna. Ett i sig fullständigt legitimt mål. Eftersom målet är legitimt borde de våldshandlingar som krävs för att uppnå det målet också vara legitima och proportionerliga. Våldshandlingar som går därutöver torde vara oproportionerliga. Givet att Gaza är tätbefolkat, och att hamas terrorister håller till bland civilbefolkningen, sannolikt med civilbefolkningens stöd, torde responsen och de civila dödsoffer som inträffat inte vara oproportionerliga.

Trots det är det givetvis en tragedi när civila faller offer för krigshandlingar. Vare sig de är israeler eller palestinier. Ansvaret för de civila dödsoffren på båda sidor torde dock i första hand falla på hamas.

Vad tror du?

Trots dessa något långa utvecklingar vill jag tillönska en god fortsättning på det nya året.

Daniel

Rakel sa...

Vilka fina bilder, jag älskar och tänker fortfarande på den där snygga kuddfodralet du gjort av en trasmatta... underbart. Vá fin Lovisa var i klänningen. Hoppas det inte dröjer lika länge innan vi ses igen.