lördag 2 februari 2008

All you need is love

Jag var inne i vårt sovrum med Lovisa när jag hörde hur Elias för sig själv frenetiskt hoppade jämfota ute i vardagsrummet. Precis utanför sovrumsdörren står den stor spegel och det är tydligen mycket roligt att spegla sig när man är 2,5 år. Jag tänkte (så svensk jag är) genast på våra stackars grannar under betonggolvet (tanterna under golvet som Elias säger) och tänkte just hojta ett bestämt: Sluta hoppa, när jag hörde att han sjöng. Och som han sjöng. - Jag älskar moooor. Och faaar älskar jag också. Älskar. Moooor och faaaar. Jag hejdade mig och lyssnade istället till min son. Och njöt. Spontan kärlek framför en spegel i vardagsrummet.

2 kommentarer:

Makena sa...

Klart man inte kan stoppa sådan sång!:D

Rakel sa...

Underbart!!! Och lite skutt har aldrig nån granne dött av... om man inte hoppat direkt på denne dvs.