fredag 1 februari 2008

Presentbestyr

Vad köper man till en pappa (barnens morfar) som har precis allting och dessutom köper allt han själv önskar sig (inklusive en massa gamla leksaker på Tradera)?
Böcker? Pappan racerläser. Man kan inte köpa nån bok som kräver noggrann läsning, det blir för trist. Han kan man bara köpa en viss typ av böcker till, gärna deckare. Nu är det bara det att han redan har läst alla deckare som finns eftersom han är stammis på bibblan i Filipstad.
Långkalsonger? Det har pappan redan fått av mamman i julklapp. Årets långkalsonger. Så det blir det inte.
En pryl? Glöm det, de har fullt av prylar och när det blir för många ger de till erikshjälpen.
Slips? Alldeles för tråkigt.
Tidigare har pappan fått fortsättningen på Anne på Grönkulla (vhs), en väderstation, böcker, cd-skivor och nu kommer jag inte ihåg mer. Det är bara det att pappan själv köper alla filmer och skivor han vill ha på nätet. Han har stenkoll. Väderstationen använde radiovågor för att fungera och det var icke hälsosamt, böcker har vi redan behandlat..... Vad ska faderskapet få? Man vill faktiskt gärna ge något. Min pappa är världens generösaste och jag vill gärna ge något för att fira min lilla pappa. Men det innebär ju att man skulle ha ett iq som jag tyvärr inte kan stoltsera med, inte nu och inte ens när jag inte ammar.

Är det någon som har ett underfundigt tips på en present? Lämna en kommentar. Vi träffas redan i morgon (lördag) så ni får skynda på!

Och pappa! Nåde dig om du läser kommentarerna innan i morgon! Nyfiken är du, men nu får du lov att hålla dig!

Vi får väl återkomma med vad det blev inom den närmaste framtiden.

4 kommentarer:

Anna sa...

En upplevelse är aldrig fel, speciellt tillsammans med en dotter som uppenbarligen bor långt ifrån fadern i fråga...

Makena sa...

Svårt det där. Men jag ska ge ett tips som jag gav till mina föräldrar i julklapp för nått år sen. Jag satte mig ner och försökte minnas bardomsminnen. Saker som betytt mkt för mig som de gjorde o dyl. Sen skrev jag ner alla dessa minnen på små papperslappar som jag vek ihop.Sen tog jag en glasburk som jag dekorerade och la alla lapparna i den och slog in som present. Tanken var att de kunde ha burken framme nånstans och lite då och då dra en lapp och läsa och minnas och få ett leende på läpparna :).

Frida sa...

Oh, vad gulligt, Makena! Det ska nog jag göra till mammans 60-årsdag senare i år.
Anna! Det är ett bra tips! Helt klart.

Frida sa...

Håll i er. Ett par speedo badbyxor. Vilken hit va?