måndag 25 februari 2008

Tvättmaskin

Vi har köpt ny tvättmaskin och torktumlare till lägenheten. Inte för att det fanns någon innan. Det som bjöds var den gemensamma tvättstugan två hus bort. Det är säkert inget fel på den. Det är bara det att jag redan efter en tvättning i den insåg att det inte var ens teoretiskt möjligt för mig att klara mig utan egen tvättmaskin. Vad lycklig man kan bli över en ny och fin tvättmaskin - det är nästan löjligt (lägg till en torktumlare och du blir euforisk). Min mamma och pappa satt och tittade på sin nya tvättmaskin under hela premiärtvätten någon gång när de var nygifta (de firar 40-årsjubileum i år!). Bättre än tv. Så hängiven var inte jag. Inte heller min son. Men nu har han nyss tillbringat en knapp halvtimme framför tvättmaskinen med tårar i ögonen och näsan tryckt mot luckan. Orsak: hans älskade nalle fick sig ett välbehövligt bad. Efter diverse marksniffnigar var det liksom dags. Otroligt vad gott han luktar nu lilla nallebjörnen.

4 kommentarer:

Rakel sa...

Vad roligt för er!! Hoppas Elias uppskattar den nya doften lika mycket som du. Ska ni inte ta en sväng förbi närke snart? Vi börjar sakna er på riktigt. :)

Makena sa...

Jag förstår dig SÅ väl!! Vår maskin gick sönder nån gång i vintras och jag kämpade på med iskall tvätt som man måste vrida ur ett plagg i taget innan den kunde läggas över i torktummlaren. Jag var också löjligt överlycklig den dagen maken överaskande kom hem med en helt ny splirrans tvättmaskin! Satt dock inte och tittade jag heller ;)

pappan H sa...

På 60-talet hade vi roöigt. TV var ju en dyr pryl då, så man fick hitta på annat....

pappan H sa...

Roligt var det ju silly old cow. (ursäkta att jag tänkte högt)