torsdag 14 februari 2008

älskling

Som ni kanske förstått är vi alla sjuka. Det är tydligen intet ovanligt om man har sådana vanor som innebär ett besök på en öppen förskola då och då. Jag är lite krasslig och tycker lite synd om mig själv idag eftersom jag dessutom har två till individer som är sjuka och i stort behov av en osjälvisk moder som gör allt för deras välbefinnade. Då är det gott att solen i alla fall skiner i Falun. Det gör den förresten inomhus också. I alla fall om man får tro Elias. Han kom inrusande och uttryckte sin belåtenhet över att solen kommit. - Jag tycker om att gå i solen, mor. Det gör du med, eller hur?
Efter denna soldyrkan upptäcker han att lillasyster vaknat. Han hälsar henne med lite gos = han sniffar på hennes huvud och säger med sin mildaste röst: - Älskling. Min älsklings-Lovsa. God morgon! Mmmm.
Helt plötsligt sken solen lite klarare även för mig. Förresten, vad dammigt här är, måste nog göra något åt det. *snörvel och atjoooo*

3 kommentarer:

Makena sa...

Härligt! :D Men blir man alltså sjuk av Öppnis? Vi är alltid på öppnis flera ggr i veckan, vår vardag funkar inte annars. Iof har vi varit ovanligt mkt sjuka nu den senaste tiden, men ínnan det var det länge sedan vi var sjuka! :)

Rakel sa...

Åh, krya på er. Själv lever jag med en livs levande hypokondriker. Febe ber mig känna på hennes panna varje dag utan undantag. Men det är ju klart, flytande alvedon är ju bra smaskigt. speciellt när lördag är flera dagar bort.

lillamamman sa...

Elias ska man lyssna på.
Han lär en om livet.
En av de nu levande största filosoferna, helt klart.
(Tillsammans med sina kusiner, off course).

/lilla jag i stora landet