lördag 16 februari 2008

Dagens sanning

Carola är Sveriges bästa artist. Så var det sagt. Och egentligen behövs det inte ens sägas. Det är bara så. Punkt. Och jag har inte ens hört henne och Andreas sjunga än. Jag ville bara göra ett statement. Det är så många andra som säger annat. Men. Hon är bäst. Måhända är hon inte längre Sveriges bästa sångerska. Men bästa artist. Det finnes icke hennes like. Jag behöver inte ens säga lycka till inför ikväll, de har redan sin finalbiljett. Men jag kan önska henne lycka till med rösten. Den kan ju vara bra att ha.

2 kommentarer:

Rakel sa...

Du menade säkert att hon har en finalbiljett efter det att hon har tävlat i andra chansen... eller? De där rödklädda, glasögonbärande tvillingarna är inte så tokiga de heller. Både som artister och sångare imponeras jag.

Frida sa...

Jag måste ju genast ödmjukt demnentera mitt statement om finalbiljett. Så enkelt var det inte. Och jag tycker faktiskt inte att deras låt var bäst. Hon är bäst. Men låten var inte bäst. Det var Rongedals!