fredag 2 januari 2009

Det gågna året

Hej vänner!
Vilket år!!! Jag lånar härmed några frågor från en vän och släkt i släkten som kan lämpa sig att svara på om man vill sammanfatta året.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade till Falun. Det har jag aldrig gjort förut. Jag var med och startade en ny ungdomsorganisation i Sverige - Reacta. Blev intervjuad i Sofis mode (bilaga till Aftonbladet) angående mitt val av sexuell livsstil. Satte sonen på dagis.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kan inte minnas att jag avlade några sådana. Jag är alltid hoppfull inför det nya året att det kommer bli bättre och härligare än det förra. Och på något konstigt vis blir det så!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamen! Bäbisar vimlar det av. Roligt värre!! Bl a Harry och Elsa.

Dog någon som stod dig nära?
Inte i år. Och det tackar jag Gud för.

Vilka länder besökte du?
hm... Falun, Uppsala, Filipstad, Örebro och Åland. That's it

Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
Oh, ja. Mer tid för mig själv och mer tid för min man. Mer tid till motion. Mer tid för vänner och för Gud.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Midsommar på Åland - det var en fullträff! Tack kära vänner! Och så julen - en fridefull jul, den första på åratal.

Vad var din största framgång 2008?
Att jag fick bukt på foglossningen mha sjukgymnastik. Att jag gick ned i vikt (resan fortsätter). Den allra största är att jag fick chansen att uppmuntra min vän att behålla sin bäbis.

Största misstaget?
Misstagen är nog legio. men jag lägger dem inte på minnet. Jag försöker lära av dem och sedan gå vidare.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Foglossningen var dryg och har begränsat mig rejält. I övrigt har vi avverkat varenda dagissjuka som den onde har uppfunnit.

Bästa köpet?
X-box? HAHAHA. Vår nya kökslampa måste få ingå i den kategorin också.

Vad spenderade du mest pengar på?
Makens ovan nämnda leksak.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Åååå, mina barn, min älskade man. Mina underbara tjejkompisar i kvinnogruppen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jason M'raz "I'm yours", Duffys "Mercy" samt Sanna Nielsens "Empty Room". Eventuellt Carola och Johnsons "One Love"

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare än på länge. Men tröttare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat. Träffat vänner. Sovit. Städat?

Vad önskar du att du gjort mindre?
Städat.

Hur tillbringade du julen?
I fridfullhet i hemmet med min älskade familj. Vi besökte också Kristine kyrka på krubbgudstjänst. Jag älskar våran jul!

Blev du kär i år?
Flera gånger. I min man. alltid min man.

Favoritprogram på TV?
House, Extreme Homemakover, Nytt läge, Himlen kan vänta.

Något du önskade dig men inte fick?
Ja. Men det är inte försent ännu.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Maken hade bullat upp med ett megalyxprogram innehållande frukost på sängen, klippning på stans finaste frisör, lunch på stans finaste restaurant och skoköp samt hämtmiddag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre sjukdom och mera sömn (läs: sovande barn). Lite socialt liv hade inte skadat.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Avlagda och ärvda mammakläder trots att jag inte var gravid. Det vill jag inte minnas.

Vad fick dig att må bra?
Sjukgymnastik, vårt nya hem, kvinnogruppen, min mans omsorger och mina barns kärlek och glädje.

De bästa nya människorna du träffade?
Nya grannar, hjältinnorna i Reacta.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: