tisdag 25 september 2007

hmpfh

Igår var det måndag, då är det nog tisdag idag. Och jag är hemma - sen igår - och har fortfarande en bäbis i magen. Så lär det förbli ett tag. Nu ska jag vara cool (!). Jag har ju gjort detta en gång förut. Jag borde ju veta hur saker och ting går till. Till BF (beräknad förlossning) är det 16 dagar, men det kan ju vara så mkt om 30 (TRETTIO!) dagar kvar eftersom man kan gott och väl gå över två veckor utan att man egentligen har "gått över tiden". Ge mig styrka... Jag ska förtränga bäbismagen (hur nu det ska gå till) och drömma om hus istället. Det är trevligt. Och sen en dag så kommer ju bäbisen - vare sig man är beredd eller inte. Men alla ni som har och ni som inte har.... å vad man kan längta efter att bli av med denna BADBOLL till mage. Förresten är inte badboll en helt träffande liknelse, de är ju lätta och färgglada och så. Och visst är magen rätt färgglad - men tung som bly. Tyck inte synd om mig för allan del. Eller gör det. Men snart är jag världens lyllås (eg. lyckans ost) i alla fall. Då har jag världens sötaste flickebarn på min arm och världens bekymmer är som bortblåsta långt över Rälta sjöbotten. SVISCH

Inga kommentarer: