fredag 28 september 2007

Hur uppför sig vuxna egentligen?

Min sociala tvååring till son älskar människor och hälsar gärna på folk. Idag när vi var i affären sade han "Hej!" med ett leende till ett förbipasserande par i 50-års-åldern. De bara kastade ett getöga på honom, svarade inget och gick vidare. Jag måste erkänna att jag häpnade. Han var inte påträngande, han satt i sin vagn och hälsade glatt på några vuxna - och de ignorerar honom! Jag tycker inte att de äldre ska klaga på barns uppförande om de inte själva kan lära sig lite hyfs och hälsa på de som hälsar på dem!Likadant om det passerar ngn utanför vår tomt. Min son ropar glatt "Hej!" och folk (läs: medelålders, för pensionärer och barn hälsar gärna) svarar inte, tittar inte ens. Jag är inte överkänslig på ngt sätt, man kan vara i sin egen värld och ha mkt att tänka på osv osv, men nog hör det väl till allmänt hyfs att man hälsar tillbaka om ngn hälsar på en?

1 kommentar:

Makena sa...

Tycker jag absolut! Vilket ohyfs!!