lördag 15 september 2007

Mitt första egna inlägg som bloggare!

JAG HITTADE DET!
Teknikens under! Fast så intellektuellt var det ju inte...

Det är nästan lite pirrigt. Tänk att lilla jag, lilla jag och Fritiof... Nej. Tänk att jag har uppdaterat mig så pass att jag har inrättat en egen blogg! Orsak och verkan, säger jag! Jag har roats omåttligt av att läsa min kära bror och systers och svägerskas och Daniel Holms bloggar och irriterats en hel del över att inte kunna kommentera deras underbara alster - jag har ju inte haft något eget konto. Men nu kan jag till och med skriva långa egensinniga kommentarer i min egen blogg!



En annan, också viktig, orsak är att min mor tjatar på mig att jag ska skriva ned allt fantastiskt min son företar sig. Jag har hittills skrivit ned två (!) saker för hand och redan insett att det tar för lång tid att skriva för hand. Det går fortare på detta lilla viset.



Och inte minst - jag har ju så mycket vist att delge världen utifrån mitt hemmaperspektiv så det är min skyldighet att informera jordens invånare om hur livet egentligen bör levas. Jag återkommer i det ämnet när jag har kommit på det.



Klockan har passerat midnatt. Jag är hiskeligt gravid och sover knappt nåt på nätterna. Är det ett argument för att sluta skriva och gå och lägga sig, eller är det helt enkelt så att då kan jag lika gärna sitta kvar framför datorn tills morgonen gryr? Jag ska vara vis. Är vis. Jag går och lägger mig och magen i min säng med fem extra kuddar att ha mellan vader, under magen och bakom ryggen. Det är en syn vill jag säga. Men inte mycket till sömn.



Godnatt!

1 kommentar:

Frida sa...

Varför blir det så långa mellanrum (blankrader) mellan styckena... *hm*