söndag 4 januari 2009

att sticka ut hakan

Läs och begrunda att flickebarnet är 22 år. Nej, jag ska inte säga flickebarn, det låter nedvärderande när jag i stället menade att vara beundrande. När jag var i hennes ålder stack jag också ut hakan. Och jag erkänner att jag brände mig en del. Jag skulle inte göra det i onödan, bara i nödan. Stå rak och säga sanningen. Fast i dagsläget är jag mer defensiv istället för offensiv. Trist. Jag måste hotta till mig lite.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4020836.ab

Sedan kan ni ju gärna besöka hennes blogg också!

http://folkbladet.nu/underbaraclara


Jahapp. Jag hade visst länkat till en artikel om autism (hör till min nuvarande kurs). Den var också läsvärd. Men här kommer rätt länk!

http://www.expressen.se/debatt/1.1421251/jesus-behovs-i-svenska-skolan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frida,

Kommentar pa din kommentar:

Vad som ar legitimt vald ar sallan latt att avgora. Att man har moraliskt ratt att ga i krig betyder inte alltid att de krigshandlingar som utfors ar moraliska. De gamla tankarna om det rattfardiga kriget kan dock vara till viss hjalp.

Angaende att ta stallning tycker jag att du har helt ratt. Den som tagit stallning i alla fragor visar bara att han forenklat dem till oigenkannelighet. Ty det enda sattet att ta stallning i allt i den flod av tekniska, politiska, moraliska dilemman som dagligen overoser oss ar just att forenkla. Och i och med forenklingen blir stallningstagandet meningslost, eftersom det inte uttalar sig om verkliga forhallanden.

Darmed ar nog bade du och jag tamligen daliga politiker, ty politiken kraver ju att man tar tvarsaker stallning i typ allting :-)

Anonym sa...

Hm... För mycket solljus kan ge autism? Fellänkat?

*trööög i tanken*