måndag 20 april 2009

Man måste

Sonen har levererat några sanningar som roat mig de senaste dagarna. Igår lekte han och jag att Mcqueen & Co (OBS ingen meny från en känd hamburgerkedja) hoppade över ett stort hopp som vi tillverkat av järnvägsspår, kraftig tejp och en blå stor låda. När jag efter ett tag började förvarna att mamman måste avsluta för att laga mat tittade han allvarligt på mig och sade deadly serious: Man måste leka med sina barn ibland också!

Idag satt jag vid datorn efter middagen och lyssnade av någon anledning på La Voix - schlagerbidraget som gjort operan folklig - eller vad de nu säger, när jag mitt i refrängen hör ett illvrål från sonen. Jag rusar upp och in på toaletten där sonen sitter, högeligen förargad. När jag torkad lilla rumpan säger han bestämt: Man måste höra sina ungar när de ropar klar!

Jag kan ju inte annat än att hålla med.

1 kommentar:

Makena sa...

Hihi! Vad tur han har dig som mamma! Jag är inte hälften så bra på att leka som du...undras vad han skulle säga då?;-)