fredag 17 april 2009

Påsken för Elias

Elias snart fyra år som i år fick påskdramat beskrivet för sig i berättelseform på sängkanten på skärtorsdagskvällen. På dagis är det ingen som tar upp varför vi firar påsk. Där handlar det om påskharar, ägg och fjädrar. Det rörde djupt vid mitt hjärta att se hans ögon lysa när han fick höra om Jesu kärlek och vad han gjort för oss. När jag berättat att han tog alla våra sjukdomar och allt dumt vi gjort och sagt på sig när han dog - och att han vann över döden - sa Elias: Wow, han måste vara den bästa superhjälten, mamma. När vi sedan skulle säga "Gudsomhaver" frågade jag om vi skulle be för något. Elias svarar: Vi kan väl tacka Jesus att han lever och att han vann över döden, mamma? Efter den här kvällen talar han ofta om Jesus och Gud som är i himlen och som har tagit alla våra sjukdomar. Till och med Mofasa (lejonpappan) i Lejonkungen fick sig en släng: Han är väl uppe hos Gud nu, mamma? Det är underbart att få vara mamma.

1 kommentar:

Makena sa...

Åh vad härligt!:D

Jag vet en 4-åring som fick vara med och se Påskspelet. När Jesus dog grät han förtvivlat. Men vilken glädje det blev sen när Han uppstod igen! Den upplevelsen lär han aldrig glömma så länge han lever.

Kram på dig! (Har saknat dig på min blogg.)