söndag 26 april 2009

Om man hade mer tid

Har du hört den förut? Om jag bara hade mer tid.... osv. För egen del handlar det mycket om att bli bättre på att prioritera och effektivisera. Just nu sitter jag vid datorn, ensam hemma. Mannen och barnen är i Leksand på bytardag medan jag ska vara effektiv och plugga. Jag måste sätta mig in i kvalitativa intervjuer med en fenomenografisk ansats. Det låter värre än vad det är, men eftersom jag har tre intervjuer i morgon, en på tisdag och en på onsdag måste jag ägna vilodagen åt förberedelser. Jag ska alldeles strax börja, men först ska jag ta mig en snabbpromenad till Willys och köpa lite lunch och annat smått och gott man kan behöva en pluggdag som denna. På så vis passar jag ju på att få lite frisk luft och försätta mig själv under intensiv pollenattack. Jag har nu tagit min lilla lilla tablett - zyrlex så jag känner mig förberedd för att mota pollen i grind.

Jag skulle bra mycket hellre vara på bytardag. Den inträffar två gånger per år och är en jobbig, stressig och intensiv dag då jag får fynda hur mycket jag vill. Förra gången hade jag en lax (tusen kronor) att göra av med och eftersom jag själv sålt kläder gick vi plus i alla fall. Nu ska det inte spenderas så mycket idag, men vi hoppas hitta lite skodon till barnen och kanske en sommarjacka till storebror. Själva försöker vi sälja vår syskonvagn för mer pengar än vad vi köpte den för (säg det inte till någon), den är fortfarande hutlöst billig och minst 500 kronor billigare än den billigaste på Blocket. Får se om vi lyckas...

Annars ökar kartongbergen i lägenheten. Det går framåt, sakta men säkert. Eftersom jag har så intensiva dagar framför mig hoppas jag att makens disciplin och effektivitet håller i sig (han har imponerat hittills). För på torsdag ska det vara klart. Sen ska bara grejerna skruvas i sär, så går lasset på fredag. Hoppas, hoppas, hoppas att någon förbarmar sig över oss och hjälper till att bära grejer...

Vi åkte förbi nya huset igår. Jag lääääängtar så. Det gör man väl alltid när man ska flytta. Man kan liksom inte komma dit fort nog. Fastighetschefen för nya stället ringde och berättade att en granne klagat på en sälg som står på vår tomt. Det är en mastodontsälg och den är både hög och bred, minst tio stammar. Grannen har klagat i massor av år, den har visst grenar som går in över hennes tomt. Hon som bott i huset innan har vägrat och också bett oss att inte hugga ned trädet, för då får vi nämligen ingen skugga alls. Nu är ju sälgen inte så värst snäll av sig, den både pollar och skräpar ned. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Skugga vill man ha så man kan sätta sandlådan i skydd för den gassande solen. Pollen och skräp vill jag inte ha. Träd är alltid trevligt, men de är nöjda grannar också. Kära. Hur ska det bli?

Det får jag tänka på en annan dag, nu ska jag till Willys. Dags för attack!!!!

Trevlig söndag på er!

Och tack kära Giggi för att du påpekade att vinterbilden inte var i takt med tiden. Jag hittade ingen lämplig vårbild så det ni ser längst upp är stenar från stranden i Visby. Bilen är ju otroligt oproportionelig, men den är tagen under min och mannens romantiska weekend i Visby för två år sedan och jag älskar stenar.... Så det så.

Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul det blir för er att få flytta! Ser fram emot pics... =)
Texastanten

Overthere sa...

Den var fin!!

Och Lotta, ska bara, ska bara :-)

Love u!

Förresten, jag tror inte du var med på lägret i sjuan. Jag spelade nämligen piano då och då kan ju inte du varit med. Hade du varit där hade jag aldrig behövt utsätta mig för något sådant fruktansvärt pinsamt :-)

Frida sa...

Texastanten... kameran är kaputt. Får se om Daniels mobil kan vikariera om ett tag...

Overthere... Pinsamt? I sjuan hade jag inte börjat spela nå piano. det började jag med i 1:an på gymnasiet och jag höll på att dö varje gång. Therese (då Andersson) var så snäll och tog bara de två låtar som jag kunde gång efter gång tills jag vågade spela annat.

Makena sa...

Åh är det så nära nu! Vad roligt för er!:)Bor tyvärr för långt bort för att kunna komma och bära...

Svårt det där med sälgen.

Kram

Vera o Wille sa...

Tänk att det äntligen är dags för er att flytta nu. Så spännande!

Varför inte be dem planera nåt annat fint träd. Nåt snabbväxande. :-)